ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ταξιδέψτε στις παρακάτω ιστοσελίδες και θα βρείτε φανταστικά
παραμύθια να διαβάσετε στα παιδάκια σας.
Υπάρχουν τόσο παραμύθια σχετικά με τον κορονοϊό όσο και
παραμύθια
από την κλασική μας λογοτεχνία και
από τους μύθους του Αισώπου!
Καλή σας ανάγνωση!
https://www.ebooks4greeks.gr/vivlia-pou-akougontai-audiobooks
https://www.ebooks4greeks.gr/paidika-vivlia-gia-ton-koronoio
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Σας προσκαλούμε στην
ενημέρωση για τον προγραμματισμό και τη λειτουργία των τμημάτων του 2ου
Νηπιαγωγείου Δραπετσώνας, την Τετάρτη 16/9/2020 στις 17.00 το απόγευμα στο Παράρτημα (2ο
Τμήμα) (Αγων. Πολυτεχνείου και Καραϊσκάκη) και στις 18.30 στο 1ο
Τμήμα (Αγ. Σικελιανού, 161) αντίστοιχα,
Παρακαλούνται οι
γονείς να προσέλθουν στην ενημέρωση με μάσκα και ένας για κάθε παιδί, χωρίς την
παρουσία παιδιών.
Ευχαριστούμε και σας
ευχόμαστε
Καλή σχολική χρονιά!
Με υγεία και πολλές δημιουργίες!
Η προϊσταμένη και οι
νηπιαγωγοί των τμημάτων.
ANAKOIΝΩΣΗ
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
2oυ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
Ο αγιασμός του 1ου τμήματος (Αγ. Σικελιανού 161) του
2ου Νηπιαγωγείου Δραπετσώνας, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 14
Σεπτεμβρίου 2020, στις 11.30 το πρωί, στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου (Αγ.
Σικελιανού 161).
Ο αγιασμός του 2ου τμήματος (παράρτημα, Αγων.
Πολυτεχνείου και Καραϊσκάκη), θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020,
στις 11.00 το πρωί, στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου (Αγων. Πολυτεχνείου και
Καραϊσκάκη).
Ο λόγος που θα πραγματοποιηθούν διαφορετικοί αγιασμοί, εφέτος
είναι για να μην προκληθεί συγχρωτισμός. Για τον ίδιο λόγο, είναι ανάγκη να
υπάρχει ένα παιδί με έναν μόνο συνοδό, κατά τη διάρκεια του αγιασμού.
Λόγω αδυναμίας τήρησης αποστάσεων εκείνη την ημέρα, απαραίτητη
η χρήση μάσκας από όλους.
Η προϊσταμένη και οι νηπιαγωγοί του 2ου νηπιαγωγείου,
σας ευχόμαστε καλό φθινόπωρο, καλή σχολική χρονιά με υγεία
και χαρά!
ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
ΚΑΙ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: "ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
TO ΓΡΑΜΜΑ Ρ
ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ
ΚΑΙ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ!
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ΠΕΙΡΑΜΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΗΛΙΔΑΣ
Χρησιμοποιούμε πιάτα με νερό και άμμο,
τα οποία αντιπροσωπεύουν τις θάλασσες
και ρίχνουμε και μια κουταλιά λαδιού,
η οποία αντιπροσωπεύει την πετρελαιοκηλίδα.
Ανακατεύουμε ελαφρά όλα αυτά τα υλικά,
όπως τα κύματα και ο αέρας ανακατεύουν τη θάλασσα,
και στη συνέχεια προσπαθούμε να διαχωρίσουμε το λάδι (πετρελαιοκηλίδα)
από το νερό (θάλασσα).
Χρησιμοποιούμε διάφορα αντικείμενα,
όπως βαμβάκι, χαρτοπετσέτες και κουτάλι.
Οι μαθητές θα διαπιστώσουν
τη δυσκολία αυτής τής διαδικασίας
και κατ’ επέκταση τη μεγάλη μόλυνση
που μπορεί να προκληθεί από τη διαρροή πετρελαίου.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ 10
ΣΥΝΕΧΕΙΑ.......
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΜΕ'
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΩΚΕΑΝΩΝ
HELMEPA
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ
ΕΝΝΙΑ
9
MEΛΙΣΣΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
Διαβάστε
αυτό το καταπληκτικό παραμύθι
και φτιάξτε τις δικές σας ζωγραφικές!!
Φάλαινες: Ο μαγικός κόσμος των ζώων.
Η Helmepa μας στέλνει τον παρακάτω σύνδεσμο στο youtube έτσι ώστε να πάρουμε πληροφορίες για τον μαγικό κόσμο των φαλαινών, σε μια ταινία του Disney.
Kαλή Διασκέδαση!
https://safeYouTube.net/w/hlAI

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Παρακαλούνται οι γονείς που δεν προτίθενται να στείλουν τα παιδιά τους στο νηπιαγωγείο, να συμπληρώσουν αυτήν την υπεύθυνη δήλωση (που να δηλώνουν ότι: "δεν προτίθεμαι να στείλω το παιδί μου στο νηπιαγωγείο από 1/6 έως 26/6/10"). Αφού υπογραφεί από τον γονέα, το βγάζει φωτογραφία ή το εκτυπώνει και το επισυνάπτει στο mail του σχολείου μας:
mail@2nip-drapets.att.sch.gr
Αυτό γίνεται για τον καλύτερο προγραμματισμό των τμημάτων.
ΠΥΡΑΜΙΔΑ
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Παρατηρούμε καλά και προσεκτικά
ποιες τροφές
περιλαμβάνει σε κάθε εικόνα
και προσπαθούμε να φτιάξουμε τη δική μας πυραμίδα!
Τις ζωγραφιές μας τις στέλνουμε στο
mail@2nip-drapets.att.sch.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΕΝΑΡΞΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ 2ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
Τη Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020 θα προσέλθουν στο Τμήμα 1ο (Αγ. Σικελιανού) τα παιδιά από:
Αβραμίδης έως και Κύρου. Αυτή θα είναι η ομάδα Α. Θα έχει μάθημα την πρώτη εβδομάδα (Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή) και την επόμενη εβδομάδα (Τρίτη-Πέμπτη) και θα συνεχισθεί έτσι εναλλάξ.
Η ομάδα Β ξεκινάει από το όνομα Λιλίτση έως και Χρυσολωρά και θα έρθει την πρώτη εβδομάδα (Τρίτη- Πέμπτη) ενώ την επόμενη εβδομάδα θα έρθει (Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή) και θα συνεχισθεί εναλλάξ τις επόμενες εβδομάδες.
Τώρα για το Τμήμα 2ο του Παραρτήματος (Αγ. Πολυτεχνείου & Καραϊσκάκη) τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020, θα προσέλθουν τα παιδιά από: Αλικάρη μέχρι και Κυριαζίδης. Αυτή θα είναι η ομάδα Α. Θα έχει μάθημα την πρώτη εβδομάδα (Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή) και την επόμενη εβδομάδα (Τρίτη-Πέμπτη) και θα συνεχισθεί έτσι εναλλάξ.
Η ομάδα Β ξεκινάει από το όνομα Λεονταρίδη έως και Τσουράπης και θα έρθει την πρώτη εβδομάδα (Τρίτη- Πέμπτη) ενώ την επόμενη εβδομάδα θα έρθει (Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή) και θα συνεχισθεί εναλλάξ τις επόμενες εβδομάδες.
Ολοήμερα τμήματα δεν θα λειτουργήσουν.
Παράκληση να τηρηθεί με συνέπεια το πρόγραμμα προσέλευσης, καθώς ο αριθμός των παιδιών που θα πρέπει να βρίσκονται στον χώρο της τάξης κάθε μέρα είναι συγκεκριμένος.
Επίσης, δεν θα έχει το κάθε παιδί το δικό του αντισηπτικό, καθώς υπάρχει κίνδυνος κατάποσης και δηλητηρίασης. Υπάρχει επάρκεια σε αντισηπτικά και θα δίνονται σε κατάλληλες στιγμές της ημέρας από τις νηπιαγωγούς, σε όλα τα παιδιά.
ΕΝΤΟΜΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΜΙΑ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΗ ΚΑΜΠΙΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Τη Δευτέρα 1 Ιουνίου ανοίγουν τα νηπιαγωγεία. Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε, μόλις ενημερωθούμε κι εμείς περαιτέρω. Είναι προς το παρόν σίγουρο ότι δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα τμήματα, μέχρι νεωτέρας. Όμως στο blog μας θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν εργασίες και δραστηριότητες ασύγχρονης διδασκαλίας, μέχρι και την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς, που εφέτος θα ολοκληρωθεί στις 26 Ιουνίου.
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Ξ.
KAI ΑΛΛΕΣ......
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ......
ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Ξ.
Αγαπητά παιδιά βοηθήστε τον καημένο τον ξιφία να βρει τον βυθό!Πως;Μα ακολουθώντας μόνο το μεγάλο Ξ και το μικρό ξ στο λαβύρινθο του βυθού!Υπάρχει ένα μυστήριο γύρω από αυτή την εικόνα παιδιά που έχει πάνω της Ξ μεγάλα και ξ μικρά που μπλέκονται τρελά!Σαν καλοί ντετέκτιβς που είστε όλοι βοηθήστε με, σας παρακαλώ, να δω κι εγώ μαζί σας τί δείχνει αυτή η μυστήρια εικόνα!Ακολουθήστε, τις οδηγίες που δίνονται και είμαι σίγουρη, ότι θα ανακαλύψετε κάτι μαγικό!Και για το τέλος σας δίνω κι ένα φύλλο εργασίας που θα σας βοηθήσει να γίνετε τα Ξεφτέρια του Ξ!Καλή σας διασκέδαση!
ΝΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΖΩΓΡΑΦΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ
ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΟΜΟΡΦΑ ΧΡΩΜΑΤΑ
MAΘΑΙΝΟΥΜΕ
ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ 8
Αγαπητά παιδιά,
ορισμένες ασκησούλες για τον αριθμό 8 που θα μάθουμε αυτή τη βδομάδα!
Πρώτ'απ΄όλα όμως δείτε αυτό το μεγάλο 8 που μοιάζει με δρόμο
και δείχνει ότι ξεκινάει το μολύβι να γράφει από το πράσινο φανάρι,
κάνει όλη τη διαδρομή και σταματάει στο...κόκκινο φανάρι!
Να και το χταπόδι
που ζητάει να του μετρήσετε τα πόδια του....
Δείτε ένα πανέμορφο 8,
φτιαγμένο από λουλούδια,
μπορείτε κι εσείς να φτιάξετε όποιο 8
θέλετε
με υλικά από το σπίτι σας!
MAΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΕΝΤΟΜΩΝ
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η HELMEPA
ΜΑΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΚΟΥΙΖ ΓΝΩΣΕΩΝ
ΚΑΙ ΜΕΣΟΣΤΟΙΧΙΔΕΣ
ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΕΤΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ
mail@2nip-drapets.att.sch.gr
20 MAIOY
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕΛΙΣΣΑΣ
Παγκόσμια
Ημέρα Μέλισσας - 20 Μαΐου
Γιορτάζουμε
το θαυμαστό κόσμο των μελισσών!
«Αν κάποτε οι μέλισσες εκλείψουν, η ανθρωπότητα θα έχει
ακόμα 4 χρόνια ζωής».
Η παραπάνω απειλητική
φράση λέγεται ότι ανήκει στον Αϊνστάιν και, παρόλο που ακούγεται υπερβολική,
δεν παύει να είναι μια πιθανότητα εάν αναλογιστούμε ότι οι μέλισσες είναι
«υπεύθυνες» για την επικονίαση μεγάλου μέρους των φυτών του πλανήτη!
Πέρα από τη συμβολή τους
στη γονιμοποίηση των φυτών, τα προϊόντα που παράγουν οι μέλισσες
χρησιμοποιούνται εδώ και αιώνες στην πρακτική θεραπευτική. Ο Ιπποκράτης, ο
πατέρας της ιατρικής, συνιστούσε το μέλι για πολλές παθήσεις (πχ. αντιμετώπιση
πυρετού, κόπωση) ενώ η μέλισσα ήταν ιερή και αποτελούσε σύμβολο της ευφράδειας.
Οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι
περιγράφουν το Δία να έχει τροφούς τις Νύμφες Μέλισσα και Αμάλθεια που τον
έτρεφαν με μέλι και γάλα και για αυτό ο Δίας ονομαζόταν και Μελισσεύς ή
Μελισσαίος. Ο δε Απόλλωνας, τρεφόταν αποκλειστικά με νέκταρ και αμβροσία (τροφή
με βάση το μέλι). Επίσης, σύμφωνα με τη μυθολογία, στην είσοδο του Κάτω Κόσμου,
ο νεκρός έπρεπε να έχει μαζί του μια μελόπιτα για να εξευμενίσει τον τρομερό
Κέρβερο, φύλακα του Άδη. Ιδιαίτερα εμφανής είναι και η χρήση της μέλισσας ως
λατρευτικού συμβόλου στον Μινωικό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό, όπου τάφοι και
σιταποθήκες έχουν βρεθεί σε σχήμα θολωτής κυψέλης.
Τα τελευταία χρόνια έχει
δημιουργηθεί ειδικός κλάδος, γνωστός ως μελισσοθεραπεία (Apitherapy), κατά την
οποία χρησιμοποιούνται τα προϊόντα των μελισσών με σκοπό την ευεξία και τη
βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας του ανθρώπου.
Τα πιο γνωστά προϊόντα που
παράγουν οι μέλισσες, πέρα από το μέλι, είναι ο βασιλικός πολτός και η γύρη.
Ακόμα, ο άνθρωπος εκμεταλλεύεται και την πρόπολη, μια κολλώδη ουσία που
χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό και την απολύμανση της κυψέλης και αποτελεί
φυσικό «αντιβιοτικό» για εμάς και τις μέλισσες. Ακόμη, το δηλητήριο που εξάγει
η βασίλισσα από το κεντρί της χρησιμοποιείται για τη θεραπεία νευρολογικών
παθήσεων.
Οι μέλισσες σε αριθμούς:
- Τα 2/3 της παγκόσμιας παραγωγής τροφής εξαρτάται από
τις μέλισσες.
- Στην Ευρώπη μόνο, πάνω από 4.000 είδη φρούτων και λαχανικών μεγαλώνουν
χάρη στις μέλισσες.
- Από περίπου 20.000 είδη μελισσών, μόνο 7 παράγουν μέλι. 1,6 τόνους
μελιού ετησίως παράγουν οι μέλισσες στη Δύση!
- Η μέλισσα ζει στη Γη τουλάχιστον εδώ και 15 εκατομμύρια χρόνια και
θεωρείται από τους πιο παλαιούς κατοίκους της που εξακολουθεί να υπάρχει
ακόμη και σήμερα!
- Ένα κιλό κηρήθρας μπορεί να περιέχει έως 22 κιλά μέλι!
Η θαυμαστή κοινωνία των
μελισσών
Οι μέλισσες ζουν μέσα σε
μια απόλυτα οργανωμένη κοινωνία και κάθε μέλος έχει ξεχωριστά καθήκοντα μέσα
στην κυψέλη. Κάθε κοινωνία αποτελείται από μία βασίλισσα, μερικές εκατοντάδες
κηφήνες και χιλιάδες εργάτριες.
Η βασίλισσα είναι
μεγαλύτερη σε μέγεθος από τις εργάτριες, ζει περίπου 4 χρόνια και τρέφεται
αποκλειστικά με βασιλικό πολτό. Οι κηφήνες γονιμοποιούν τη βασίλισσα κατά τη
διάρκεια του «παρθενικού ταξιδιού» της, ενώ οι εργάτριες, που είναι στείρες
θηλυκές, ασχολούνται με όλες τις εργασίες που είναι αναγκαίες για την καλή
λειτουργία της αποικίας. Οι εργάτριες είναι οι πιο μικρές μέλισσες σε μέγεθος
αλλά έχουν πολύ ανεπτυγμένες αισθήσεις. Μια εργάτρια μέλισσα ζει από 40 ημέρες
έως και 6 μήνες ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν.
Η βασίλισσα γεννά συνεχώς,
ως και 1.500 αυγά την ημέρα. Όταν η βασίλισσα γεννάει, τοποθετεί πρώτα το
κεφάλι της σε κάθε κελί (πιθανόν για να το εξετάσει) και, αν το κελί είναι
άδειο, γυρίζει τοποθετεί την κοιλιά της μέσα και εναποθέτει ένα αυγό, το οποίο
μπορεί να εξελιχθεί σε κηφήνα ή σε εργάτρια μέλισσα, ανάλογα με το αν έχει
γονιμοποιηθεί ή όχι. Αν είναι να εξελιχθεί σε εργάτρια οι υπόλοιπες θα του
δώσουν μέλι για να μεγαλώσει. Αν όμως ταϊστεί με άφθονο βασιλικό πολτό, θα
γίνει βασίλισσα.
Στις 20 Μαΐου γιορτάζουμε
την Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας και το θαυμαστό τους κόσμο, μαζί με όλα τα
οφέλη που μας έχουν προσφέρει ανά τους αιώνες.
Ας τιμήσουμε την Παγκόσμια
Ημέρα Μέλισσας υιοθετώντας 3 απλές συνήθειες που βοηθούν το δύσκολο έργο αυτών
των πλασμάτων:
- Αφήστε τα αγριόχορτα να ανθίσουν. Αποτελούν τροφή
για τις πεινασμένες μέλισσες την άνοιξη.
- Φυτέψτε μελισσοκομικά φυτά πλούσια σε νέκταρ και γύρη, όπως ρίγανη,
μάραθο, θυμάρι, λεβάντα και άλλα.
- Περιορίστε το κούρεμα του γκαζόν. Τo τριφύλλι θρέφει τις μέλισσες και
τους άλλους επικονιαστές.
Πηγές:
18 ΜΑΙΟΥ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
ΣΧΕΔΙΑΣΕ ΤΟ ΑΓΓΕΙΟ ΜΕ Ο,ΤΙ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ ΘΕΛΕΙΣ
Πείραμα για τον κύκλο του νερού
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο με το φαινόμενο του κύκλου του νερού και να το κάνετε και εσείς με τη βοήθεια των γονιών σας! Όποιοι το κάνετε, στείλτε μας φώτο (χωρίς τα πρόσωπά σας) στη διεύθυνση: mail@2nip-drapets.att.sch.gr
να το στείλουμε στη Helmepa! Είμαστε εθελοντές οικολόγοι και συνεχίζουμε τις δραστηριότητές μας!
https://safeYouTube.net/w/pOjF
Επίσης περιμένουμε και άλλες φωτογραφίες από τις δικές σας πρωτότυπες φωλιές πουλιών!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΛΟΓΩ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΪΟΥ 2020
ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ
ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΕΣ
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ
ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ΚΛΕΙΣΤΟ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
"ΟΙ 4 ΕΠΟΧΕΣ"
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για τις εγγραφές των νηπίων που θα εγγραφούν στην Α΄ δημοτικού, οι γονείς μπορούν να προσέρχονται από την Παρασκευή 15 Μαΐου 2020 έως Παρασκευή 29 Μαΐου 2020 και ώρες: 9.30-11.30 στο κτίριο του 2ου Νηπιαγωγείου Δραπετσώνας (Αγ. Σικελιανού, 161). Θα παραλαμβάνουν τη Βεβαίωση Φοίτησης από την Προϊσταμένη. Αν υπάρξει πλήθος γονέων την ίδια ώρα, θα πρέπει να τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα που ισχύουν για την προστασία από τον κορονοϊό. Για τον λόγο αυτό, θα τηρούνται οι ανάλογες αποστάσεις, έξω από τον χώρο του σχολείου και δεν θα εισέρχεται κανείς μέσα σε αυτόν.
Η Προϊσταμένη
Κλημάνογλου Σοφία
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ
ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ .... ΟΜΩΣ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ!!
ΝΑ ΜΗΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ!!!
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ
το ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ1 για τα πλαστικά στις θάλασσες και τους ωκεανούς, που μας έστειλε η Helmepa
Τα πλαστικά επιπλέουν.
Έτσι αρχίζει η ιστορία μας.
Εκατομμύρια τόνοι πλαστικού
φτάνουν στον ωκεανό κάθε χρόνο,
από ποταμούς και ακτές, καράβια και εξέδρες.
https://safeYouTube.net/w/0HoE
Έπειτα μπορείτε να μας στείλετε στη διεύθυνση:
mail@2nip-drapets.att.sch.gr
τη δική σας ζωγραφική!
ΕΠΑΙΝΟΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ HELMEPA
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΤΕ
ΤΟΝ ΕΠΑΙΝΟ
ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ
ΑΠΌ ΤΗΝ HELMEPA
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ
ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ
ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΑΣ!
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ HELMEPA
Ήδη μερικοί
μας έχετε στείλει
εκπληκτικές κατασκευές - φωλιές!
Όμως περιμένουμε και άλλες!
Στείλτε μας τη φωτογραφία
στο mail του σχολείου μας
και θα τη στείλουμε στη Helmepa!
mail@2nip-drapets.att.sch.gr
XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΣΕ ΟΛΕΣ
ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ
ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!!
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ HELMEPA
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΑΣ ΓΟΝΕΙΣ!
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΔΗΜΗΤΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ
ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΛΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
ΜΕ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΑΠΟ ΓΑΛΑ
Ή ΑΠΟ ΧΥΜΟ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΤΕ
ΤΗΝ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΑΣ ΣΤΟ MEIL :
ΝΑ ΤΗΝ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ HELMEPA!
mail@2nip-drapets.att.sch.gr
ΜΕΡΙΚΕΣ
ΑΚΟΜΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ
ΜΑΗ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΗ
Βλέποντας τους παρακάτω πίνακες,
περιγράψτε τους με τους γονείς σας και προσπαθήστε να ζωγραφίσετε κάποιους από αυτούς!!
Μπορείτε να ζωγραφίσετε διάφορα λουλουδάκια
να τα χρωματίσετε πολύχρωμα
και έπειτα προσεκτικά κόψτε τα,
φτιάχνοντας το φόρεμα μιας κοπέλας!
Ο Μάιος
μας έφερε
πολλά λουλούδια.......
και φύλλα εργασίας
για τα λουλούδια.....
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ
Ν
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΤΟ......... ΣΠΙΤΙ
Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού συμβάλλει με τον δικό του τρόπο στη μάχη κατά του κορωνοϊού αναπτύσσοντας δραστηριότητες με ελεύθερη πρόσβαση για όλους την περίοδο αυτή (Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό, διαδικτυακά εργαστήρια για παιδιά, εκπαιδευτικό υλικό).
Τώρα δημιουργεί σε συνεργασία με τον συγγραφέα και συνεργάτη του Μουσείου Κώστα Στοφόρο, και προσφέρει ένα συναρπαστικό παιχνίδι μυστηρίου που μπορείτε να παίξετε όλοι μαζί στο σπίτι! Δείτε το teaser εδώ!
Ακολουθώντας τα χνάρια του προγράμματος "Mystery Walk" -που ήδη υλοποιείται στο Μουσείο, αντί να ψάχνουμε σε δρόμους και κτίρια της Πλάκας για τα κλειδιά του μυστηρίου, μπορούμε να τα αναζητήσουμε μέσα στο ίδιο μας το σπίτι.
Μένουμε σπίτι και... λύνουμε μυστήρια. Σας δίνουμε μερικές ιδέες που μπορείτε βεβαίως να τις προσαρμόσετε στον δικό σας χώρο.
Κι αφού τα βρούμε μπορούμε να δημιουργήσουμε μια δική μας αστυνομική ιστορία.
Μια ωραία ιδέα για παιχνίδι με τα παιδιά, που θα ανακαλύψουν σιγά -σιγά μέσα από γρίφους τη βασική πλοκή της υπόθεσης.
Το παιχνίδι αποτελείται από Αποστολές. Οι Αποστολές είναι βίντεο που πρέπει να παρακολουθήσουν τα παιδιά για να πάρουν οδηγίες, έντυπα μηνύματα που περιέχουν τις οδηγίες και τις δραστηριότητες που πρέπει να υλοποιήσουν και τέλος μια εφαρμογή με μικρό παιχνίδι on line. Τα παιδιά που θα συμμετέχουν στη δράση θα πάρουν και το Δίπλωμα Μικρού Ντετέκτιβ με το όνομά τους!
Για τη συμμετοχή στο παιχνίδι απλά συμπληρώνετε τη φόρμα συμμετοχής εδώ και θα σας αποσταλούν ηλεκτρονικά οδηγίες, πληροφορίες και υλικά.
Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να γράψουν τη δική τους ιστορία εμπνευσμένη από τα όσα ανακάλυψαν.
Καλή επιτυχία στην Αποστολή σας!
**Η φόρμα συμμετοχής αποστέλλεται και συμπληρώνεται από τους γονείς καθώς το παιχνίδι απαιτεί συνεργασία και προετοιμασία από τους γονείς.**
Ευχαριστούμε όλους εσάς για τη συμμετοχή σας στις ψηφιακές μας δραστηριότητες Όλο αυτό το διάστημα, οι συμμετοχές έχουν ξεπεράσει τις 5000 και ο ενθουσιασμός σας και τα θετικά σας σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα στα οποία μας παρακολουθούν πάνω από 20000 άτομα μας ενισχύουν να αντιμετωπίσουμε την κρίση αυτή με αισιοδοξία και να γινόμαστε καλύτεροι στις υπηρεσίας που σας προσφέρουμε.
Πληροφορίες:
Φτιάχνουμε όλοι μαζί την ιστορία του Κορονοϊού.
Κάθε παιδί ζωγραφίζει με ό,τι θέλει (μαρκαδόρο, ξυλομπογιά, κηρομπογιά) ή κάνει κολάζ (με ό,τι υλικό θέλετε) με θέμα τον κορονοϊό.
Θέματα ζωγραφικής ή κολάζ μπορεί να είναι:
Πως περνάω τη μέρα μου στο σπίτι
Τι μου λείπει τώρα που είμαι στο σπίτι
Πως φαντάζομαι τον Κορονοϊό
ή ό,τι άλλο σκεφτείτε σχετικά με αυτά.
Έπειτα θα φτιάξουμε ένα ηλεκτρονικό ψηφιακό παραμύθι !!
Λάβετε όλοι μέρος!!
Έχετε χρόνο μέχρι και την άλλη Τετάρτη 8 Μάη.
Στείλτε τα έργα σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση
mail@2nip-drapets.att.sch.gr
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Δεν γράφουμε το όνομα και το επώνυμό μας πάνω στην εργασία μας!!
Καλή διασκέδαση!!
Η Helmepa μας στέλνει ένα βίντεο για το πως να φτιάξουμε οικολογική πάνινη τσάντα από μια παλιά μας μπλούζα, σώζοντας τον πλανήτη μας από το πλαστικό.
https://www.youtube.com/watch?
v=pfq2amzrB68&feature=youtu.be
Μαθαίνω για την ανακύκλωση
Κατασκευή
Για την κατασκευή
χρειάζεστε χαρτί κανσόν
σε πράσινο και μαύρο χρώμα.
Κόβετε το μαύρο κανσόν με
ψαλίδι
με σχέδιο γύρω γύρω και
το κολλάτε
στο πράσινο και φτιάχνετε ένα καδράκι.
Στην συνέχεια κόβετε το περίγραμμα του χεριού του παιδιού σε ροζ ανοιχτό
κανσόν.
Μετά τα παιδιά κάνουν δαχτυλοτυπώματα με κίτρινη δαχτυλομπογιά για
αστέρια και πριν στεγνώσει ρίχνουμε χρυσόσκονη πάνω.
Δίνετε
στα παιδιά και ζωγραφίζουν μια ζωγραφιά της γης που σας δίνω παρακάτω με
νερομπογιά και τα κολλάτε στο καδράκι με την γη να είναι μέσα στο χέρι του
παιδιού.
Φύλλα εργασίας για την ανακύκλωση
Επισκεφτείτε τους παρακάτω συνδέσμους και μάθετε περισσότερα για την ανακύκλωση.
Έπειτα κάντε τα φύλλα εργασίας!
Ο κύκλος ζωής
της πεταλούδας
22 Απριλίου
Ημέρα της Γης
Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού συμβάλλει με τον δικό του τρόπο στη μάχη κατά του κορωνοϊού αναπτύσσοντας δραστηριότητες με ελεύθερη πρόσβαση για όλους την περίοδο αυτή (Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό, διαδικτυακά εργαστήρια για παιδιά, εκπαιδευτικό υλικό).
Τώρα δημιουργεί σε συνεργασία με τον συγγραφέα και συνεργάτη του Μουσείου Κώστα Στοφόρο, και προσφέρει ένα συναρπαστικό παιχνίδι μυστηρίου που μπορείτε να παίξετε όλοι μαζί στο σπίτι! Δείτε το teaser εδώ!
Ακολουθώντας τα χνάρια του προγράμματος "Mystery Walk" -που ήδη υλοποιείται στο Μουσείο, αντί να ψάχνουμε σε δρόμους και κτίρια της Πλάκας για τα κλειδιά του μυστηρίου, μπορούμε να τα αναζητήσουμε μέσα στο ίδιο μας το σπίτι.
Μένουμε σπίτι και... λύνουμε μυστήρια. Σας δίνουμε μερικές ιδέες που μπορείτε βεβαίως να τις προσαρμόσετε στον δικό σας χώρο.
Κι αφού τα βρούμε μπορούμε να δημιουργήσουμε μια δική μας αστυνομική ιστορία.
Μια ωραία ιδέα για παιχνίδι με τα παιδιά, που θα ανακαλύψουν σιγά -σιγά μέσα από γρίφους τη βασική πλοκή της υπόθεσης.
Το παιχνίδι αποτελείται από Αποστολές. Οι Αποστολές είναι βίντεο που πρέπει να παρακολουθήσουν τα παιδιά για να πάρουν οδηγίες, έντυπα μηνύματα που περιέχουν τις οδηγίες και τις δραστηριότητες που πρέπει να υλοποιήσουν και τέλος μια εφαρμογή με μικρό παιχνίδι on line. Τα παιδιά που θα συμμετέχουν στη δράση θα πάρουν και το Δίπλωμα Μικρού Ντετέκτιβ με το όνομά τους!
Για τη συμμετοχή στο παιχνίδι απλά συμπληρώνετε τη φόρμα συμμετοχής εδώ και θα σας αποσταλούν ηλεκτρονικά οδηγίες, πληροφορίες και υλικά.
Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να γράψουν τη δική τους ιστορία εμπνευσμένη από τα όσα ανακάλυψαν.
Καλή επιτυχία στην Αποστολή σας!
**Η φόρμα συμμετοχής αποστέλλεται και συμπληρώνεται από τους γονείς καθώς το παιχνίδι απαιτεί συνεργασία και προετοιμασία από τους γονείς.**
Ευχαριστούμε όλους εσάς για τη συμμετοχή σας στις ψηφιακές μας δραστηριότητες Όλο αυτό το διάστημα, οι συμμετοχές έχουν ξεπεράσει τις 5000 και ο ενθουσιασμός σας και τα θετικά σας σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα στα οποία μας παρακολουθούν πάνω από 20000 άτομα μας ενισχύουν να αντιμετωπίσουμε την κρίση αυτή με αισιοδοξία και να γινόμαστε καλύτεροι στις υπηρεσίας που σας προσφέρουμε.
Πληροφορίες:
Τώρα δημιουργεί σε συνεργασία με τον συγγραφέα και συνεργάτη του Μουσείου Κώστα Στοφόρο, και προσφέρει ένα συναρπαστικό παιχνίδι μυστηρίου που μπορείτε να παίξετε όλοι μαζί στο σπίτι! Δείτε το teaser εδώ!
Ακολουθώντας τα χνάρια του προγράμματος "Mystery Walk" -που ήδη υλοποιείται στο Μουσείο, αντί να ψάχνουμε σε δρόμους και κτίρια της Πλάκας για τα κλειδιά του μυστηρίου, μπορούμε να τα αναζητήσουμε μέσα στο ίδιο μας το σπίτι.
Μένουμε σπίτι και... λύνουμε μυστήρια. Σας δίνουμε μερικές ιδέες που μπορείτε βεβαίως να τις προσαρμόσετε στον δικό σας χώρο.
Κι αφού τα βρούμε μπορούμε να δημιουργήσουμε μια δική μας αστυνομική ιστορία.
Μια ωραία ιδέα για παιχνίδι με τα παιδιά, που θα ανακαλύψουν σιγά -σιγά μέσα από γρίφους τη βασική πλοκή της υπόθεσης.
Το παιχνίδι αποτελείται από Αποστολές. Οι Αποστολές είναι βίντεο που πρέπει να παρακολουθήσουν τα παιδιά για να πάρουν οδηγίες, έντυπα μηνύματα που περιέχουν τις οδηγίες και τις δραστηριότητες που πρέπει να υλοποιήσουν και τέλος μια εφαρμογή με μικρό παιχνίδι on line. Τα παιδιά που θα συμμετέχουν στη δράση θα πάρουν και το Δίπλωμα Μικρού Ντετέκτιβ με το όνομά τους!
Για τη συμμετοχή στο παιχνίδι απλά συμπληρώνετε τη φόρμα συμμετοχής εδώ και θα σας αποσταλούν ηλεκτρονικά οδηγίες, πληροφορίες και υλικά.
Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να γράψουν τη δική τους ιστορία εμπνευσμένη από τα όσα ανακάλυψαν.
Καλή επιτυχία στην Αποστολή σας!
Ευχαριστούμε όλους εσάς για τη συμμετοχή σας στις ψηφιακές μας δραστηριότητες Όλο αυτό το διάστημα, οι συμμετοχές έχουν ξεπεράσει τις 5000 και ο ενθουσιασμός σας και τα θετικά σας σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα στα οποία μας παρακολουθούν πάνω από 20000 άτομα μας ενισχύουν να αντιμετωπίσουμε την κρίση αυτή με αισιοδοξία και να γινόμαστε καλύτεροι στις υπηρεσίας που σας προσφέρουμε.
Φτιάχνουμε όλοι μαζί την ιστορία του Κορονοϊού.
mail@2nip-drapets.att.sch.gr
Καλή διασκέδαση!!
Η Helmepa μας στέλνει ένα βίντεο για το πως να φτιάξουμε οικολογική πάνινη τσάντα από μια παλιά μας μπλούζα, σώζοντας τον πλανήτη μας από το πλαστικό.
Μαθαίνω για την ανακύκλωση
Μετά τα παιδιά κάνουν δαχτυλοτυπώματα με κίτρινη δαχτυλομπογιά για αστέρια και πριν στεγνώσει ρίχνουμε χρυσόσκονη πάνω.
Ο κύκλος ζωής
της πεταλούδας
22 Απριλίου
Ημέρα της Γης
Για 50 χρόνια η Ημέρα της Γης φέρνει κοντά κυβερνήσεις, κοινότητες, οργανώσεις και μεμονωμένους πολίτες, με στόχο ένα υγιέστερο περιβάλλον.Η πρώτη Ημέρα της Γης γιορτάστηκε στην Αμερική στις 22 Απριλίου 1970, και τότε η πρωτοβουλία ήταν πρωτοποριακή, καθώς μέχρι την εποχή εκείνη η ανθρωπότητα δεν είχε αντιληφθεί ακόμα πόσο κρίσιμα και επείγοντα ήταν τα περιβαλλοντικά ζητήματα.Σήμερα, η Ημέρα της Γης αποτελεί μια παγκόσμια υπόθεση και γιορτάζεται από περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους σε 192 χώρες. Είναι η μέρα που κυβερνήσεις και απλοί πολίτες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προστασία του περιβάλλοντος, γίνονται πράξη υποσχέσεις, υπογράφονται δεσμεύσεις και μέτρα βιωσιμότητας, φυτεύονται δέντρα και καθαρίζονται περιοχές.Φέτος, με το σύνθημα «Ανάληψη Δράσης για το Κλίμα», η Ημέρα της Γης φέρνει στο επίκεντρο την ανάγκη άμεσης δράσης για το μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Οι πρώτες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής είναι ήδη ορατές και αναμένεται να ενταθούν τις επόμενες δεκαετίες. Η θερμοκρασία του πλανήτη αυξάνεται, η συχνότητα των βροχοπτώσεων μεταβάλλεται, οι παγετώνες λιώνουν, η στάθμη των θαλασσών ανεβαίνει και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, τυφώνες και πυρκαγιές των δασών κάνουν την εμφάνισή τους όλο και πιο συχνά. Αυτές οι αλλαγές αποτελούν σοβαρή απειλή για τη ζωή του ανθρώπου, την οικονομική ανάπτυξη και τον φυσικό κόσμο από τον οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η ευημερία μας. Έχει έρθει η ώρα για όλους μας να αναλάβουμε δράση.Δυστυχώς εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού και των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων σχεδόν σε όλο τον κόσμο ακυρώθηκαν πολλές υπαίθριες και άλλες προγραμματισμένες δράσεις και δεν μπορούμε να γιορτάσουμε την 50η αυτή επέτειο όπως της αξίζει. Παρόλα αυτά, μπορούμε να τιμήσουμε την ημέρα της Γης μένοντας σπίτι και να δραστηριοποιηθούμε διαδικτυακά.Ακολουθούν κάποιες ιδέες προς τους μικρούς μας φίλους για τον εορτασμό της Ημέρας της Γης από το σπίτι:
Ø Χρωματίστε τα συνημμένα σχέδια.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ
ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΕΣ
ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΝ
ΚΑΙ ΤΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ...
Με αφορμή τους πίνακες του Bloch και του Δομήνικου Θεοτοκοπούλου ο μυστικός δείπνος μπορούν τα παιδιά να τους παρατηρήσουν, να μετρήσουν τους μαθητές , να μετρήσουν όλα τα πρόσωπα , πόσοι κάθονται αριστερά , πόσοι δεξιά του Χριστού . Πως είναι τα χρώματα , τι φορούν, είναι ρούχα της δίκης μας εποχής . Πως είναι τα συναισθήματα τους . Είναι χαρούμενοι, λυπημένοι, ενθουσιασμένοι, προβληματισμένοι κ.τ.λ. Ξέρουν γιατί έχουν αυτά τα συναισθήματα. Να συγκρίνουν τους δυο πίνακες . Να γράψουν τις λέξεις «Μαθητής» , «Μυστικός Δείπνος».
Ακούμε την αφήγηση για το Πάσχα και συζητάμε όλα τα γεγονότα που έγιναν την Μεγάλη εβδομάδα.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΒΑΛΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ
ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΙΣ ΛΑΜΠΑΔΕΣ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥΣ
ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ
ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Μεγάλη Δευτέρα μεγάλη μαχαίρα
Μεγάλη Τρίτη ο Χριστός εκρίθη
Μεγάλη Τετάρτη ο Χριστός εχάθη
Μεγάλη Πέμπτη ο Χριστός εβρέθη
Μεγάλη Παρασκευή κλάματα και οδυρμοί
Μεγάλο Σάββατο οι εβραίοι στον θάνατο
και την Κυριακή τρώμε το παχύ αρνί!!
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
Βάγια, Βάγια καὶ Βαγιῶ
τρῶνε ψάρι καὶ κολιό.
Καὶ τὴν ἄλλη Κυριακή,
τρῶνε τὸ ψητὸ τ᾿ ἀρνί.
ΣΥΝΤΑΓΗ
ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Ἦρθε ὁ Λάζαρος, ἦρθαν τὰ Βάγια, ἦρθε τῶν Βαγιῶν ἡ ἑβδομάδα.Ξύπνα Λάζαρε καὶ μὴν κοιμᾶσαι, ἦρθε ἡ μέρα σου καὶ ἡ χαρά σου. Ποῦ ἤσουν Λάζαρε; Ποῦ ἤσουν κρυμμένος; Κάτω στοὺς νεκρούς, σὰν πεθαμένος. Δὲ μοῦ φέρνετε, λίγο νεράκι, πού ῾ν᾿ τὸ στόμα μου πικρὸ φαρμάκι. Δὲ μοῦ φέρνετε λίγο λεμόνι, Πού ῾ν᾿ τὸ στόμα μου, σὰν περιβόλι. Ἦρθε ὁ Λάζαρος, ἦρθαν τὰ Βάγια, ἦρθε ἡ Κυριακὴ ποὺ τρῶν᾿ τὰ ψάρια. Σήκω Λάζαρε καὶ μὴν κοιμᾶσαι, ἦρθε ἡ μάνα σου ἀπὸ τὴν πόλη, σοῦ ῾φέρε χαρτὶ καὶ κομπολόι. Γράψε Θόδωρε καὶ σὺ Δημήτρη, γράψε Λεμονιὰ καὶ Κυπαρίσσι. Τὸ κοφνάκι μου θέλει αὐγά, κι ἡ τσεπούλα μου θέλει λεφτά. Βάγια, Βάγια καὶ Βαγιῶ. τρῶνε ψάρι καὶ κολιό. Καὶ τὴν ἄλλη Κυριακή, τρῶνε τὸ ψητὸ τ᾿ ἀρνί. |
Κάλαντα τοῦ ΛαζάρουἊν εἶναι μὲ τὸ θέλημακαὶ μὲ τὸν ὁρισμό σας, Λαζάρου τὴν Ἀνάσταση νὰ πῶ στ᾿ ἀρχοντικό σας. Ἔβγατε παρακαλοῦμε, γιὰ νὰ σᾶς διηγηθοῦμε, γιὰ νὰ μάθετε τί ἐγίνη, σήμερα στὴν Παλαιστίνη. Σήμερον ἔρχεται ὁ Χριστός, ὁ ἐπουράνιος Θεός. Ἐν τῇ πόλει Βηθανίᾳ, Μάρθα κλαίει καὶ Μαρία· Λάζαρον τὸν ἀδερφό τους τὸν γλυκὺ καὶ καρδιακό τους, τρεῖς ἡμέρες τὸν θρηνοῦσαν καὶ τὸν ἐμοιρολογοῦσαν. Τὴν ἡμέρα τὴν τετάρτη, κίνησε ὁ Χριστὸς γιὰ νά ῾ρθῃ. Καὶ ἐβγῆκεν κι ἡ Μαρία ἔξω ἀπὸ τὴ Βηθανία. Καὶ ἐμπρός του γόνυ κλεῖ, καὶ τοὺς πόδες του φιλεῖ. -Ἂν ἐδῶ ἤσουν Χριστέ μου, δὲν θ᾿ ἀπέθνησκε ὁ ἀδερφός μου. Μὰ κι ἐγὼ τώρα πιστεύω, καὶ καλότατα ἐξεύρω, ὅτι δύνασ᾿ ἂν θελήσῃς καὶ νεκροὺς νὰ ἀναστήσῃς. -Λέγε, πίστευε, Μαρία ἄγωμεν εἰς τὰ μνημεῖα. ῾Κεῖνοι παρευθὺς ἐπῆγαν καὶ τὸν τάφο τοῦ ἐδεῖξαν. Τὸν τάφο νὰ μοῦ δείξετε καὶ ῾γὼ θὲ νὰ πηγαίνω. Τραπέζι νὰ ῾τοιμάσετε, καὶ ῾γὼ τὸν ἀνασταίνω. Ἐπῆγαν καὶ τοῦ ἔδειξαν τὸν τάφο τοῦ Λαζάρου. Τοὺς εἶπε καὶ ἐκύλισαν τὸν λίθο, ποὖχε ἀπάνου. Τότε κι ὁ Χριστὸς δακρύζει καὶ τὸν Ἅδη φοβερίζει: -Ἅδη, Τάρταρε καὶ Χάρο. Λάζαρον θὰ σοῦ τὸν πάρω. Δεῦρο ἔξω Λάζαρέ μου, φίλε καὶ ἀγαπητέ μου. Παρευθὺς ἀπὸ τὸν Ἅδη, ὡς ἐξαίσιο σημάδι, Λάζαρος ἀπενεκρώθη, ἀνεστήθη καὶ σηκώθη. Λάζαρος σαβανωμένος καὶ μὲ τὸ κηρὶ ζωσμένος. Ἐκεῖ Μάρθα καὶ Μαρία, ἐκεῖ κι ὅλη ἡ Βηθανία. Μαθητὲς καὶ Ἀποστόλοι τότε εὑρεθῆκαν ὅλοι, δόξα τῷ Θεῷ φωνάζουν, καὶ τὸ Λάζαρο ἐξετάζουν. |
-Λάζαρε, πές μας τί εἶδες, εἰς τὸν Ἅδη ποῦ ἐπῆγες; -Εἶδα φόβους, εἶδα τρόμους, εἶδα βάσανα καὶ πόνους.Δῶστε μου λίγο νεράκι, νὰ ξεπλύνω τὸ φαρμάκι. Τῆς καρδούλας μου τὸ λέω, καὶ μοιρολογῶ καὶ κλαίω. Τοῦ χρόνου πάλι νά ῾ρθουμε, μὲ ὑγεία νὰ σᾶς βροῦμε. Στὸν οἶκο σας χαρούμενοι, τὸν Λάζαρο νὰ ποῦμε. Σὲ τοῦτο τ᾿ ἀρχοντόσπιτο πέτρα νὰ μὴ ραΐσει. Καὶ ὁ νοικοκύρης τοῦ σπιτιοῦ, χρόνια πολλὰ νὰ ζήσει. Νὰ ζήσει χρόνια ἑκατό, καὶ νὰ τὰ ξεπεράσει. |
Μία παραλλαγὴ τοῦ ἐθίμου αὐτοῦ συναντοῦμε στὸ νησὶ τῆς Κῶ. Ἐκεῖ οἱ ἀρραβωνιασμένες κοπέλες, φτιάχνουν Λαζαράκια σὲ μεγάλο ὅμως μέγεθος, καὶ ἀφοῦ τὰ γεμίσουν μὲ φροῦτα καὶ ξηροὺς καρπούς, τὰ στέλνουν στὸν μέλλοντα σύζυγό τους.
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Ἔαρ ἡμῖν ἐπέφανεν, τοῖς πᾶσι τὸ μηνῦον |
ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ
To Σάββατο του Λαζάρου συνηθίζεται από τα παλιά χρόνια οι νοικοκυρές να φτιάχνουν "Λαζαράκια". Τα λαζαράκια είναι στην ουσια σταφιδοψωμάκια που τους δίνουμε το σχήμα ανθρώπου με σταυρωμένα χέρια , όπως ήταν δηλαδή ο Λάζαρος όταν τον βρήκε ο Χριστός. Η συνταγή και η διαδικασία είναι σχετικά εύκολη και μπορούμε να την κάνουμε στην τάξη με τα παιδιά.
ΥΛΙΚΑ:
1 ΚΙΛΟ ΑΛΕΥΡΙ ΣΚΛΗΡΟ (ΓΙΑ ΤΣΟΥΡΕΚΙΑ)
1/2 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΖΑΧΑΡΗ
2 ΦΛΙΤΖΑΝΙΑ ΣΤΑΦΙΔΕΣ
1 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΨΙΛΟΚΟΜΜΕΝΑ ΚΑΡΥΔΙΑ
2 ΦΑΚΕΛΑΚΙΑ ΞΗΡΗ ΜΑΓΙΑ
2 ΚΟΥΤΑΛΑΚΙΑ ΤΟΥ ΓΛΥΚΟΥ ΚΑΝΕΛΛΑ
ΓΑΡΥΦΑΛΑ Ή ΜΟΣΧΟΚΑΡΦΙΑ
Παίρνουμε ένα ποτήρι χλιαρό νερό και διαλύουμε τη μαγιά. Ρίχνουμε το αλεύρι σε ένα μεγάλο μπολ ή σε μια πλαστκή λεκάνη. Κάνουμε μια γουβίτσα στη μέση και ρίχνουμε τη ζάχαρη, το λάδι και τη διαλυμένη μαγιά. Ζυμώνουμε και αφήνουμε και τα παιδιά να ζυμώσουν προσθέτοντας χλιαρό νερό μέχρι η ζύμη να γίνει αρκετά σφιχτή. Προσθέτουμε τα καρύδια τις σταφίδες, την κανέλλα και ζυμώνουμε καλά. Η ζύμη δεν πρέπει να κολλάει στα χέρια μας.
Μόλις η ζύμη ετοιμαστεί δίνουμε στα παιδιά από ένα μικρό μπαλάκι και τους ζητάμε να το κάνουν ανθρωπάκι αν θέλουμε περισσότερη ευκολία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κουπ πατ και τοποθετουνε τα λαζαράκια τους σε λαδόκολλα πάνω στο ταψί. Για ματάκια και στόμα βάζουμε μοσχοκαρφια.
Αναβουμε το φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία (40 - 50 βαθμούς κελσίου) και τα αφήνουμε μέχρι η ζύμη να φουσκώσει. Στη συνέχεια ανεβάζουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς κελσίου και τα ψήνουμε εως ότου ροδίσουν.
ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
" ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΙΚΡΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙΑ "
ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥΣ
ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ.
Με αφορμή το παραμύθι « Τα τρία μικρά λαγουδάκια ο Τζόνι, ο Φλιπς και ο Καρότος » συζητάμε για τα έθιμα της Μεγάλης Πέμπτης και το βάψιμο των αβγών. Με ένα κόκκινο πανί, που συμβολίζει το αίμα του Χριστού, απλωμένο στο μπαλκόνι ή το παράθυρο, ξεκινούν στην επαρχία τη Μεγάλη Πέμπτη οι προετοιμασίες για τη βραδιά της Ανάστασης, ενώ την ίδια ημέρα οι νοικοκυρές σε όλη τη χώρα βάφουν τα κόκκινα αυγά. Τη Μεγάλη Πέμπτη ζυμώνονται και τα τσουρέκια. Αυτήν την ημέρα οι νοικοκυρές δεν πλένουν, δεν απλώνουν ούτε κάνουν άλλες δουλειές στο σπίτι.Τη Μεγάλη Πέμπτη στην εκκλησία ψέλνεται η μακρά ακολουθία των Παθών με τα 12 Ευαγγέλια και αναπαριστάνεται ξανά η Σταύρωση. Αφού τελειώσουν τα 12 Ευαγγέλια, κοπέλες αναλαμβάνουν να στολίσουν τον Επιτάφιο με γιρλάντες από λευκά λουλούδια, έτσι ώστε το πρωί της επόμενης μέρας να είναι έτοιμος να δεχθεί το σώμα του Χριστού κατά την Αποκαθήλωση.
ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ
ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ.
Για τις μέρες της....καραντίνας η Helmepa μας χαρίζει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι! Καλή διασκέδαση!!
ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
- 4 δίσκοι ντεμακιγιάζ ή 4 κύκλοι από λευκό χαρτόνι ή λευκό ύφασμα
- 2 ματάκια (αν δεν έχετε μπορείτε να βάψετε 2 ματάκια με μαρκαδόρο
- Κόβουμε σε σχήμα ρόμβου ένα πορτοκαλί ή κόκκινο (για μύτη) χαρτόνι ή ύφασμα
- Μια κορδελίτσα για το λαιμό
- Ένα ξυλάκι για να στερεώσουμε το παπάκι
- Ένα βελουτέ σύρμα ή κορδέλα που θα τυλίξουμε το ξυλάκι μας για να φαίνεται πιο ωραίο
- Κόλλα
- Ψαλίδι
- Ένας μαύρος κύκλος χάρτινος
ΔιαδικασίαΕνώνουμε με κόλλα 2 δίσκους για κεφάλι και 2 δίσκους για σώμα. Αγκαλιάζουμε με το μαύρο χαρτόνι τους δύο δίσκους στο σώμα και το κολλάμε. Προσθέτουμε ματάκια και στις 2 πλευρές και κολλάμε τσακίζοντας τον κόκκινο ρόμβο έτσι ώστε να αγκαλιάσει τους δύο δίσκους που είναι το κεφάλι από το παπάκι και να σχηματιστεί έτσι η μύτη του.
Καλή σας επιτυχία!!
Αν θέλετε να στέλνετε κάποιες από τις εργασίες (φύλλα εργασίες, δραστηριότητες και κατασκευές που σας προτείνουμε) για να τις δημοσιεύουμε στο blog μας θα πρέπει να μας τις στέλνετε στη διεύθυνση του σχολείου μας mail@2nipdrapets.att.sch.gr χωρίς να φαίνεστε εσείς οι ίδιοι ούτε τα επώνυμά σας!
Κάθε φορά θα ανεβάζουμε ενδεικτικά κάποιες .
Η άνοιξη καλωσορίζει τα χελιδόνια!!!
Παρακάτω θα βρείτε πίνακες αναφοράς για να δουν και να μετρήσουν τα παιδιά τα χελιδόνια, αλλά και να γράψουν τη λέξη "χελιδόνια".
Παρακάτω θα βρείτε πίνακες αναφοράς για να δουν και να μετρήσουν τα παιδιά τα χελιδόνια, αλλά και να γράψουν τη λέξη "χελιδόνια".
Μετά κόβουμε και κολλούμε στις φωλιές τόσα χελιδόνια όσα δείχνει ο αριθμός στη φωλιά κάθε φορά.
Παρατηρούμε τους πίνακες και στο κάθε κουτί γράφουμε τον αριθμό των πουλιών που βλέπουμε σε κάθε εικόνα.
Γράψε πόσα χελιδόνια είναι με ανοιχτά φτερά και πόσα είναι με κλειστά.
Γράφω τη λέξη "χελιδόνι" πάνω στις κουκίδες...
Έπειτα γράφω το κάθε γράμμα της λέξης μέσα σε κάθε κουτάκι ή ακόμη καλύτερα κόβω τα γράμματα και τα κολλώ στο αντίστοιχο κουτάκι!
Παρατηρούμε τους πίνακες και στο κάθε κουτί γράφουμε τον αριθμό των πουλιών που βλέπουμε σε κάθε εικόνα.
Τα φύλλα εργασίας και οι πίνακες είναι από το blog Τάνιας Μάνεση.
ΠΑΙΖΩ «ΤΕΝΙΣ» ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Το τένις
προσφέρει στους μικρούς αθλητές σωματική και ψυχική ενδυνάμωση και θεωρείται ένα από τα κορυφαία αθλήματα για την πλήρη
ανάπτυξη του νου, του σώματος και της προσωπικότητας του ατόμου.
Τώρα, μπορούμε να παίξουμε και στο σπίτι μας τένις, κατασκευάζοντας με έναν
εύκολο και γρήγορο τρόπο τις δικές μας ρακέτες.
ΥΛΙΚΑ
· 2
χάρτινα ή πλαστικά πιατάκια μιας χρήσεως
· 2
ξυλάκια από παγωτό ή 2 ξύλινες κουτάλες
· Μπαλόνια
· Κόλλα
· Μαρκαδόροι
ή δακτυλομπογιές
Παίρνουμε τα πιατάκια και
τα χρωματίζουμε. Έπειτα, κολλάμε από την πίσω τους πλευρά τα ξυλάκια ή τις
κουτάλες και αφήνουμε την κόλλα να στεγνώσει. Φουσκώνουμε το μπαλόνι μας και το
παιχνίδι ξεκινά!!!
καλή διασκέδαση!!!
ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΗΣ HELMEPA ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ Ο ΓΛΑΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ
https://helmepajunior.wordpress.com/2020/04/02/ Μπορείτε να μπείτε στην ιστοσελίδα της HELMEPA, να πάρετε ιδέες και να φτιάξετε το δικό σας παραμύθι, τη δική σας ιστορία σχετικά με τον γλάρο - σύμβολο της helmepa και τον κορονοϊό!!!
ΚΑΛΩΣ ΜΑΣ ΗΡΘΕΣ ΑΝΟΙΞΗ!!!
ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΕΙ
ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΗΝΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ.......
ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ .......ΧΙΟΝΙΖΕΙ.....
ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΗΝΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ....
ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ
ΕΠΕΙΤΑ
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ
ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΩΡΑ
"ΑΠΡΙΛΙΟΣ"
ΣΗΜΕΡΑ
ΚΑΝΟΥΜΕ
ΛΙΓΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Μ
Καλή σας διασκέδαση!!
Διαβίβαση ενημερωτικού υλικού σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο για τους γονείς.
Ελάτε να φτιάξουμε ένα σπιτικό νόστιμο αφράτο κέϊκ!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου